ChybovaHlasni

Z Napoveda.tiscali.cz
Verze z 9. 8. 2010, 09:06, kterou vytvořil Helpdesk (diskuse | příspěvky) (Založení)

Přejít na: navigace, hledání

Chybová hlášení pošty

Proč se daná zpráva vrací

Pokud se vám vrátila odeslaná zpráva, znamená to, že nemohla být doručena na e-mailovou adresu adresáta. Důvodů, proč se odeslaná zpráva vrátí zpět odesilateli, je nepřeberné množství. Zde v nápovědě najdete některé z často se vyskytujích chybových hlášení.

Konkrétní důvod vrácení zprávy je ve většině případů uveden právě ve vrácené zprávě. Informace jsou často uvedeny v anglickém jazyce. Tento jazyk je zvolen pro svou rozšířenost.

Odesilatel zprávy je často MAILER-DAEMON a jedná se o součást e-mailového systému. Neodepisujte prosím zpět na adresu MAILER-DAEMONa, na vaše dotazy vám neodpoví.

550 Bad Mail (Špatný email)

<jan.pavel@aabbcc.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx does not like recipient.
Remote host said: 550 5.1.1 jan.pavel@aabbcc.cz... User unknown
Giving up on xxx.xxx.xxx.xxx. 
  • nebo
<jan.pavel@aabbcc.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx failed after I sent the message.
Remote host said: 550 bad mail
  • Řešení:

Pokud se po odeslání vrátí zpráva zpět s výše uvedeným chybovým hlášením, byl pravděpodobně zadán neexistující adresát. Prověřte tedy znovu, zda správně zadáváte e-mailovou adresu příjemce. Pokud jste si jisti, že adresa je zadána správně, kontaktujte správu serveru adresáta. Jestliže zvolíte e-mailovou formu kontaktu, přiložte kompletní vrácenou zprávu. Urychlíte tím proces řešení Vašich potíží.


554 Possible Spam (Spam)

> Hi. This is the qmail-send program at smtprecv1.i.ni.cz.
> I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
> This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
>
> <jan.pavel@aabbcc.cz>:
> xxx.xxx.xxx.xx failed after I sent the message.
> Remote host said: 554 mail server permanently rejected posible spam (#5.3.0)
>
> --- Below this line is a copy of the message.
  • Řešení:

Pokud se po odeslání vrátí zpráva zpět s výše uvedeným chybovým hlášením, jste pravděpodobně v síti, která je označena jako "spam". Doporučujeme danou věc ověřit dle návodu a kontaktovat vašeho poskytovatele internetu a říci mu o tomto problému.Popřípadě mu přeposlat dané chybové hlášení.Je nutné ať nápravu zjedná váš poskytovatel internetu, posílání přes naše smtp nebude již možné.

  • Postup:
1.jít na http://www.whatismyip.com/   - zjistit si vaši IP adresu
2.jít na http://emailtalk.org/   a v levo nahoře zada IP adresu do "RBL Lookup"
3.zjistit výsledek

Pokud se vaše IP adresa nachází na "blacklistu" dozvíte se to.V takovém případě je nutné nastavit jiné smtp. Doporučujeme kontaktovat vašeho poskytovatele internetu, a žádat po něm smtp, naše není možné použít.

Mailbox is Full (Plná schránka)

<jan.pavel@aabbcc.cz>:
Quota for user 'pan.houska' was exceeded. Mailbox is full.
--- Below this line is a copy of the message.
  • Řešení:

Tato zpráva byla odesilateli vrácena, protože adresát <jan.pavel@aabbcc.cz> má plnou schránku. Zkuste případně zaslat na adresu adresáta krátký e-mail, ve kterém jej upozorníte na tuto skutečnost. Pokud má ve schránce alespoň ještě trochu volného místa, mohl by vaše upozornění přijmout.


Chybová hlášení Emailových klientů

Problémy s emailem

Úkol pop3.mail.tiscali.cz – odesílání a přijímání ohlásil chybu (0x800CCC90): Server příchozí elektronické pošty (POP3) ohlásil vnitřní
chybu. Pokud se tato zpráva bude zobrazovat i nadále, obraťte se na správce serveru nebo poskytovatele služeb internetu.
Odpověď serveru: -ERR internet error. unable get mail 17890339 content.
  • Řešení:Opakujte postup znovu "Odeslat/Přijmout", zprává, která byla takto odmítnuta je nutné u odesílatele urgovat znovu.Je nutné požádat odesílatele o znovuodeslání dané zprávy.

Problémy s SMTP

Úkol pop3.mail.tiscali.cz - odesílání ohlásil chybu (0x800CCC67):   Odpověď serveru: 421 Cannot connect to SMTP server xxx.xxx.xxx.xxx
(xxx.xxx.xxx.xxx:25), connect error 10060
  • nebo
Připojení k serveru se nezdařilo. Účet: 'Tiscali Email - aaaabbbccc', Server: 'smtp.mail.tiscali.cz', Protokol: SMTP, Port: 25,
Zabezpečení (SSL): Ne, Chyba zásuvky: 10061, Číslo chyby: 0x800CCC0E 


  • Řešení:

Pokud se setkáte s touto chybou při odesílání ve vašem poštovním programu, nahraďte ve vlastnostech účtu adresu "smtp.mail.tiscali.cz" IP adresou "91.216.185.153". Dále překontrolujte, zda máte v poli "Port:" uvedeno číslo "25". Pokud potíže přetrvávají, spusťte příkazový řádek a zadejte:

telnet smtp.mail.tiscali.cz 25

Jestliže se nezobrazí: 220 smtprecv1.i.ni.cz ESMTP, kontaktujte v této záležitosti svého správce systému/sítě či poskytovatele Internetu. Jiné smtp než vašeho poskytovatele internetového připojení je pravděpodobně blokováno.

V opačném případě zkuste přeinstalovat (aktualizovat) váš poštovní program, nebo použijte jiný poštovní program.

Příkazový řádek naleznete pod menu "Start" - "Programy", nebo "Start" - "Programy" - "Příslušenství"