ChybovaHlasni: Porovnání verzí

Z Napoveda.tiscali.cz
Přejít na: navigace, hledání
(velka editace)
(pridani)
Řádka 47: Řádka 47:
 
Pokud se vaše IP adresa nachází na "blacklistu" dozvíte se to.V takovém případě je nutné nastavit <span style="color:red">jiné smtp</span>.
 
Pokud se vaše IP adresa nachází na "blacklistu" dozvíte se to.V takovém případě je nutné nastavit <span style="color:red">jiné smtp</span>.
 
Doporučujeme kontaktovat vašeho poskytovatele internetu, a žádat po něm smtp, naše není možné použít.
 
Doporučujeme kontaktovat vašeho poskytovatele internetu, a žádat po něm smtp, naše není možné použít.
 +
 +
=== Spam ===
 +
 +
This Message was undeliverable due to the following reason:
 +
 +
Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
 +
The reasons given by the server are included to help you determine why
 +
each recipient was rejected.
 +
 +
Recipient: <xxx@domena.cz>
 +
Reason:    IP $is UCEPROTECT-Level 3 listed. See http://www.uceprotect.net/rblcheck.php?ipr=xxx.xxx.xxx.xxx
 +
 +
*Řešení:
 +
Tato zpráva přijde odesílateli.Tento odesílatel je v síti, která je vedena na blacklistu.Z tohoto důvodu mu není možné doručovat zprávy do vaší schránky, je tu velké podezření, že daný uživatel je spamer.Je nutné kontaktovat poskytovatele internetu odesílatele, aby danou síť z blacklistu nechal odstranit.
  
 
=== Mailbox is Full (Plná schránka)===
 
=== Mailbox is Full (Plná schránka)===

Verze z 9. 8. 2010, 14:24

Chybová hlášení pošty

Proč se daná zpráva vrací

Pokud se vám vrátila odeslaná zpráva, znamená to, že nemohla být doručena na e-mailovou adresu adresáta. Důvodů, proč se odeslaná zpráva vrátí zpět odesilateli, je nepřeberné množství. Zde v nápovědě najdete některé z často se vyskytujích chybových hlášení.

Konkrétní důvod vrácení zprávy je ve většině případů uveden právě ve vrácené zprávě. Informace jsou často uvedeny v anglickém jazyce. Tento jazyk je zvolen pro svou rozšířenost.

Odesilatel zprávy je často MAILER-DAEMON a jedná se o součást e-mailového systému. Neodepisujte prosím zpět na adresu MAILER-DAEMONa, na vaše dotazy vám neodpoví.

550 Bad Mail (Špatný email)

<jan.pavel@aabbcc.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx does not like recipient.
Remote host said: 550 5.1.1 jan.pavel@aabbcc.cz... User unknown
Giving up on xxx.xxx.xxx.xxx. 
  • nebo
<jan.pavel@aabbcc.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx failed after I sent the message.
Remote host said: 550 bad mail
  • Řešení:

Pokud se po odeslání vrátí zpráva zpět s výše uvedeným chybovým hlášením, byl pravděpodobně zadán neexistující adresát. Prověřte tedy znovu, zda správně zadáváte e-mailovou adresu příjemce. Pokud jste si jisti, že adresa je zadána správně, kontaktujte správu serveru adresáta. Jestliže zvolíte e-mailovou formu kontaktu, přiložte kompletní vrácenou zprávu. Urychlíte tím proces řešení Vašich potíží.


554 Possible Spam (Spam)

> Hi. This is the qmail-send program at smtprecv1.i.ni.cz.
> I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
> This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
>
> <jan.pavel@aabbcc.cz>:
> xxx.xxx.xxx.xx failed after I sent the message.
> Remote host said: 554 mail server permanently rejected posible spam (#5.3.0)
>
> --- Below this line is a copy of the message.
  • Řešení:

Pokud se po odeslání vrátí zpráva zpět s výše uvedeným chybovým hlášením, jste pravděpodobně v síti, která je označena jako "spam". Doporučujeme danou věc ověřit dle návodu a kontaktovat vašeho poskytovatele internetu a říci mu o tomto problému.Popřípadě mu přeposlat dané chybové hlášení.Je nutné ať nápravu zjedná váš poskytovatel internetu, posílání přes naše smtp nebude již možné.

  • Postup:
1.jít na http://www.whatismyip.com/   - zjistit si vaši IP adresu
2.jít na http://emailtalk.org/   a v levo nahoře zada IP adresu do "RBL Lookup"
3.zjistit výsledek

Pokud se vaše IP adresa nachází na "blacklistu" dozvíte se to.V takovém případě je nutné nastavit jiné smtp. Doporučujeme kontaktovat vašeho poskytovatele internetu, a žádat po něm smtp, naše není možné použít.

Spam

This Message was undeliverable due to the following reason:

Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
The reasons given by the server are included to help you determine why
each recipient was rejected.

Recipient: <xxx@domena.cz>
Reason:     IP $is UCEPROTECT-Level 3 listed. See http://www.uceprotect.net/rblcheck.php?ipr=xxx.xxx.xxx.xxx
  • Řešení:

Tato zpráva přijde odesílateli.Tento odesílatel je v síti, která je vedena na blacklistu.Z tohoto důvodu mu není možné doručovat zprávy do vaší schránky, je tu velké podezření, že daný uživatel je spamer.Je nutné kontaktovat poskytovatele internetu odesílatele, aby danou síť z blacklistu nechal odstranit.

Mailbox is Full (Plná schránka)

<jan.pavel@aabbcc.cz>:
Quota for user 'pan.houska' was exceeded. Mailbox is full.
--- Below this line is a copy of the message.
  • Řešení:

Tato zpráva byla odesilateli vrácena, protože adresát <jan.pavel@aabbcc.cz> má plnou schránku. Zkuste případně zaslat na adresu adresáta krátký e-mail, ve kterém jej upozorníte na tuto skutečnost. Pokud má ve schránce alespoň ještě trochu volného místa, mohl by vaše upozornění přijmout.


Chybová hlášení Emailových klientů

Příchozí pošta - POP3

Chyba (0x800CCC90) (-ERR internet error)

Úkol pop3.mail.tiscali.cz – odesílání a přijímání ohlásil chybu (0x800CCC90): Server příchozí elektronické pošty (POP3) ohlásil vnitřní
chybu. Pokud se tato zpráva bude zobrazovat i nadále, obraťte se na správce serveru nebo poskytovatele služeb internetu.
Odpověď serveru: -ERR internet error. unable get mail 17890339 content.
  • Řešení:Opakujte postup znovu "Odeslat/Přijmout", zprává, která byla takto odmítnuta je nutné u odesílatele urgovat znovu.Je nutné požádat odesílatele o znovuodeslání dané zprávy.

Chyba (0x80042108) (nemožnost připojení k pop3)

Úkol pop3.mail.tiscali.cz - přijímání ohlásil chybu (0x80042108): Aplikace Outlook se nemůže připojit k serveru pro příchozí e-mail 
(POP3).  Pokud se tato zpráva bude zobrazovat i nadále, obraťte se na správce serveru nebo poskytovatele služeb Internetu.

Odchozí pošta - SMTP

421 Cannot connect (nemožnost připojení k smtp)

Úkol pop3.mail.tiscali.cz - odesílání ohlásil chybu (0x800CCC67):   Odpověď serveru: 421 Cannot connect to SMTP server xxx.xxx.xxx.xxx
(xxx.xxx.xxx.xxx:25), connect error 10060
  • nebo
Připojení k serveru se nezdařilo. Účet: 'Tiscali Email - aaaabbbccc', Server: 'smtp.mail.tiscali.cz', Protokol: SMTP, Port: 25,
Zabezpečení (SSL): Ne, Chyba zásuvky: 10061, Číslo chyby: 0x800CCC0E 


  • Řešení:

Pokud se setkáte s touto chybou při odesílání ve vašem poštovním programu, nahraďte ve vlastnostech účtu adresu "smtp.mail.tiscali.cz" IP adresou "91.216.185.153". Dále překontrolujte, zda máte v poli "Port:" uvedeno číslo "25". Pokud potíže přetrvávají, spusťte příkazový řádek a zadejte:

telnet smtp.mail.tiscali.cz 25

Jestliže se nezobrazí: 220 smtprecv1.i.ni.cz ESMTP, kontaktujte v této záležitosti svého správce systému/sítě či poskytovatele Internetu. Jiné smtp než vašeho poskytovatele internetového připojení je pravděpodobně blokováno.

V opačném případě zkuste přeinstalovat (aktualizovat) váš poštovní program, nebo použijte jiný poštovní program.

Příkazový řádek naleznete pod menu "Start" - "Programy", nebo "Start" - "Programy" - "Příslušenství"

553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts

Zprávu nelze odeslat, protože jeden z příjemců byl serverem odmítnut. Adresa odmítnutého příjemce je helpdesk@tiscalimedia.cz. Předmět 'Pokus',  
Účet: 'pop3.mail.tiscali.cz', Server: 'smtp.mail.tiscali.cz', Protokol: SMTP, Odezva serveru: '553 sorry, that domain isn't in my list of  allowed 
rcpthosts (#5.7.1)', Port: 25, Zabezpečení (SSL): Ne, Chyba serveru: 553, Číslo chyby: 0x800CCC79
  • Řešení:

1. Nemáte ve svém poštovním programu aktivováno ověřování uživatelského jména a hesla na serveru odchozí pošty (SMTP). Pro kontrolu či aktivaci v programech MS Outlook, MS Outlook Express a můžete použít následující postupy:

MS Outlook Express:

   * spusťte poštovní program
   * klikněte na "Nástroje" (v nabídce umístěné v horní části obrazovky)
   * v rolovacím menu klikněte na "Účty"
   * vyberte svůj účet na Tiscali.cz
   * klikněte na tlačítko "Vlastnosti"
   * vyberte záložku "Servery"
   * pod nadpisem "Server odesílané pošty" zaškrtněte "Server vyžaduje ověření"
   * klikněte na tlačítko "Nastavení..."
   * vyberte "Přihlašovat se jako"
   * vyplňte uživatelské jméno a heslo
   * zkontrolujte, zda je zaškrtnuto pole "Zapamatovat heslo"
   * klikněte na "OK"
   * klikněte na "Zavřít"


MS Outlook:

   * v menu "Nástroje" vyberte "účty elektronické pošty"
   * objeví se nové okno nadepsané "Účty elektronické pošty"
   * označte volbu "Zobrazit nebo zrušit existující účty elektronické pošty" a klikněte na "Další"
   * v seznamu stávajících e-mailových účtů vyberte ten, u kterého chcete provést změnu, a stiskněte tlačítko "změnit"
   * stiskněte tlačítko "další nastavení"
   * přejděte na kartu "server pro odchozí poštu"
   * zaškrtněte pole "server pro odchozí poštu (SMTP) požaduje ověření" a ujistěte se, že máte označenu volbu "použít stejné nastavení jako pro server příchozí pošty"
   * klikněte na "OK"
   * klikněte na "Další"
   * klikněte na "Dokončit"

2. Tato funkce je v poštovním programu správně nastavena, ale je blokována v rámci vaší lokální sítě či u poskytovatele Internetu. V takovém případě je třeba kontaktovat Vašeho správce sítě nebo poskytovatele Internetu. (Některé sítě mají definován vlastní SMTP server a vyžadují, aby jej jejich zákazníci využívali.)