Chybova hlaseni schranky

Z Napoveda.tiscali.cz
Verze z 24. 9. 2010, 15:16, kterou vytvořil Helpdesk (diskuse | příspěvky) (Velka editace)

Přejít na: navigace, hledání

Chybová hlášení emailové schránky

Proč se daná zpráva vrací

Pokud se vám vrátila odeslaná zpráva, znamená to, že nemohla být doručena na e-mailovou adresu adresáta. Důvodů, proč se odeslaná zpráva vrátí zpět odesilateli, je nepřeberné množství. Zde v nápovědě najdete některé z často se vyskytujích chybových hlášení.

Konkrétní důvod vrácení zprávy je ve většině případů uveden právě ve vrácené zprávě. Informace jsou často uvedeny v anglickém jazyce. Tento jazyk je zvolen pro svou rozšířenost.

Odesilatel zprávy je často MAILER-DAEMON a jedná se o součást e-mailového systému. Neodepisujte prosím zpět na adresu MAILER-DAEMONa, na vaše dotazy vám neodpoví.

550 Bad Mail (špatná adresa emailu)

<jan.pavel@aabbcc.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx does not like recipient.
Remote host said: 550 5.1.1 jan.pavel@aabbcc.cz... User unknown
Giving up on xxx.xxx.xxx.xxx. 
  • nebo
<jan.pavel@aabbcc.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx failed after I sent the message.
Remote host said: 550 bad mail
  • nebo
<jan.pavel@aaabbb.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx failed on DATA command.
Remote host said: 550 no user exist 
  • Důvod:

Pokud se po odeslání vrátí zpráva zpět s výše uvedeným chybovým hlášením, byl pravděpodobně zadán neexistující adresát.

  • Řešení:

Prověřte tedy znovu, zda správně zadáváte e-mailovou adresu příjemce. Pokud jste si jisti, že adresa je zadána správně, kontaktujte správu serveru adresáta. Jestliže zvolíte e-mailovou formu kontaktu, přiložte kompletní vrácenou zprávu. Urychlíte tím proces řešení Vašich potíží.

554 Possible Spam (odesílatel je v síti,která spamuje)

> Hi. This is the qmail-send program at smtprecv1.i.ni.cz.
> I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
> This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
>
> <jan.pavel@aabbcc.cz>:
> xxx.xxx.xxx.xx failed after I sent the message.
> Remote host said: 554 mail server permanently rejected posible spam (#5.3.0)
>
> --- Below this line is a copy of the message.
  • Důvod:

Pokud se po odeslání vrátí zpráva zpět s výše uvedeným chybovým hlášením, jste pravděpodobně v síti, která je označena jako "spam síť a jste na blacklistu".

  • Řešení:

Doporučujeme danou věc ověřit dle návodu a kontaktovat vašeho poskytovatele internetu a říci mu o tomto problému.Popřípadě mu přeposlat dané chybové hlášení.Je nutné ať nápravu zjedná váš poskytovatel internetu, posílání přes naše smtp nebude již možné.

Postup:

1.jít na http://www.whatismyip.com/   - zjistit si vaši IP adresu
2.jít na http://emailtalk.org/   a v levo nahoře zada IP adresu do "RBL Lookup"
3.zjistit výsledek

Pokud se vaše IP adresa nachází na "blacklistu" dozvíte se to.V takovém případě je nutné nastavit jiné smtp. Doporučujeme kontaktovat vašeho poskytovatele internetu, a žádat po něm smtp, naše není možné použít.

Spam (odesílatel je v síti,která spamuje)

This Message was undeliverable due to the following reason:

Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
The reasons given by the server are included to help you determine why
each recipient was rejected.

Recipient: <xxx@domena.cz>
Reason:     IP $is UCEPROTECT-Level 3 listed. See http://www.uceprotect.net/rblcheck.php?ipr=xxx.xxx.xxx.xxx
  • Důvod:

Tato zpráva přijde odesílateli pokud tento odesílatel je v síti, která je vedena na blacklistu.Z tohoto důvodu mu není možné doručovat zprávy do vaší schránky, je tu velké podezření, že daný uživatel je spamer.

  • Řešení:

Je nutné kontaktovat poskytovatele internetu odesílatele, aby dý problém se spamem vyřešil a danou síť nechal odstranit ze spamu.

Mailbox is Full (plná schránka)

<jan.pavel@aabbcc.cz>:
Quota for user 'pan.houska' was exceeded. Mailbox is full.
--- Below this line is a copy of the message.
  • Důvod:

Tato zpráva byla odesilateli vrácena, protože adresát <jan.pavel@aabbcc.cz> má plnou schránku.

  • Řešení:

Zkuste případně zaslat na adresu adresáta krátký e-mail, ve kterém jej upozorníte na tuto skutečnost. Pokud má ve schránce alespoň ještě trochu volného místa, mohl by vaše upozornění přijmout.

553 mailbox name not allowed (nedovolený název schránky)

<jmeno??k@tiscali.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx does not like recipient.
Remote host said: 553 mailbox name not allowed
Giving up on xxx.xxx.xxx.xxx. 
  • Důvod:

Tato zpráva byla odesilateli vrácena, protože vyplnil nevalidní tvar emailové schránky.Takovýto tvar není povolen.

  • Řešení:

Adresu opravit na správný tvar.

Problém s SMTP

<jmeno@tiskali.cz>:
Sorry, I wasn't able to establish an SMTP connection. (#4.4.1)
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long. 
  • Důvod

Vznikl problém při předání zprávy jinému serveru.Důvodů může být celá řada, špatně nastavené DNS, špatné MX, blokace ip adres, spam a jiné.

  • Řešení:

Doporučujeme danou zrávu zkusit odeslat znovu, popř.kontaktovat správce serveru příjemce a sdělit mu tuto chybovou hlášku.Pokud by byl problém trvalý prosím kontaktujte náš helpdesk.

451 unable store mail (email se nepodařilo uložit)

<jmeno@tiscali.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx failed after I sent the message.
Remote host said: 451 unable store mail, try it later
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.
  • Důvod:Email se nepodařilo uložit a zobrazit uživateli.Je pravděpodobné, že email byl chybně zpracován.
  • Řešení:Kontaktujte náš helpdesk.Doporučujeme pro jistotu také danou zprávu poslat ještě jednou.