Chybova hlaseni schranky: Porovnání verzí
Řádka 9: | Řádka 9: | ||
Konkrétní důvod vrácení zprávy je ve většině případů uveden právě ve vrácené zprávě. Informace jsou často uvedeny v anglickém jazyce. Tento jazyk je zvolen pro svou rozšířenost. | Konkrétní důvod vrácení zprávy je ve většině případů uveden právě ve vrácené zprávě. Informace jsou často uvedeny v anglickém jazyce. Tento jazyk je zvolen pro svou rozšířenost. | ||
− | + | Odesílatel zprávy je často MAILER-DAEMON a jedná se o součást e-mailového systému. Neodepisujte prosím zpět na adresu MAILER-DAEMONa, na Vaše dotazy Vám neodpoví. | |
<!--- 550 Bad Mail (špatná adresa emailu) ? ---> | <!--- 550 Bad Mail (špatná adresa emailu) ? ---> | ||
Řádka 49: | Řádka 49: | ||
> --- Below this line is a copy of the message.<br> | > --- Below this line is a copy of the message.<br> | ||
</div> | </div> | ||
− | *<b>Důvod: </b>Pokud se po odeslání vrátí zpráva zpět s výše uvedeným chybovým hlášením, jste pravděpodobně v síti, která je označena jako "spam síť a jste na blacklistu | + | *<b>Důvod: </b>Pokud se po odeslání vrátí zpráva zpět s výše uvedeným chybovým hlášením, jste pravděpodobně v síti, která je označena jako "spam síť" a jste na blacklistu. |
− | *<b>Řešení: </b>Doporučujeme danou věc ověřit dle návodu | + | *<b>Řešení: </b>Doporučujeme danou věc ověřit dle návodu, kontaktovat Vašeho poskytovatele internetu a říci mu o tomto problému. Popřípadě mu přeposlat dané chybové hlášení. Je nutné, aby nápravu zjednal Váš poskytovatel internetu, neboť posílání přes naše SMTP již nebude možné. |
<div style="padding: 10px 0px 10px 100px;"> | <div style="padding: 10px 0px 10px 100px;"> | ||
<b>Postup:<br></b> | <b>Postup:<br></b> |
Verze z 16. 10. 2019, 10:35
Pokud se vám vrátila odeslaná zpráva, znamená to, že nemohla být doručena na e-mailovou adresu adresáta. Důvodů, proč se odeslaná zpráva vrátí zpět odesilateli, je nepřeberné množství. Zde v nápovědě najdete některé z často se vyskytujích chybových hlášení.
Konkrétní důvod vrácení zprávy je ve většině případů uveden právě ve vrácené zprávě. Informace jsou často uvedeny v anglickém jazyce. Tento jazyk je zvolen pro svou rozšířenost.
Odesílatel zprávy je často MAILER-DAEMON a jedná se o součást e-mailového systému. Neodepisujte prosím zpět na adresu MAILER-DAEMONa, na Vaše dotazy Vám neodpoví.
<jan.pavel@aabbcc.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx does not like recipient.
Remote host said: 550 5.1.1 jan.pavel@aabbcc.cz... User unknown
Giving up on xxx.xxx.xxx.xxx.
- nebo
<jan.pavel@aabbcc.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx failed after I sent the message.
Remote host said: 550 bad mail
- nebo
<jan.pavel@aaabbb.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx failed on DATA command.
Remote host said: 550 no user exist
- Důvod: Pokud se po odeslání vrátí zpráva zpět s výše uvedeným chybovým hlášením, byl pravděpodobně zadán neexistující adresát.
- Řešení: Prověřte tedy znovu, zda správně zadáváte e-mailovou adresu příjemce. Pokud jste si jisti, že adresa je zadána správně, kontaktujte správu serveru adresáta. Jestliže zvolíte e-mailovou formu kontaktu, přiložte kompletní vrácenou zprávu. Urychlíte tím proces řešení Vašich potíží.
> Hi. This is the qmail-send program at smtprecv1.i.ni.cz.
> I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
> This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
>
> <jan.pavel@aabbcc.cz>:
> xxx.xxx.xxx.xx failed after I sent the message.
> Remote host said: 554 mail server permanently rejected posible spam (#5.3.0)
>
> --- Below this line is a copy of the message.
- Důvod: Pokud se po odeslání vrátí zpráva zpět s výše uvedeným chybovým hlášením, jste pravděpodobně v síti, která je označena jako "spam síť" a jste na blacklistu.
- Řešení: Doporučujeme danou věc ověřit dle návodu, kontaktovat Vašeho poskytovatele internetu a říci mu o tomto problému. Popřípadě mu přeposlat dané chybové hlášení. Je nutné, aby nápravu zjednal Váš poskytovatel internetu, neboť posílání přes naše SMTP již nebude možné.
Postup:
- jít na http://www.whatismyip.com/ - zjistit si vaši IP adresu
- jít na http://emailtalk.org/ a v levo nahoře zada IP adresu do "RBL Lookup"
- zjistit výsledek
- Pokud se vaše IP adresa nachází na "blacklistu" dozvíte se to.V takovém případě je nutné nastavit jiné smtp.
Doporučujeme kontaktovat vašeho poskytovatele internetu, a žádat po něm smtp, naše není možné použít.
This Message was undeliverable due to the following reason:
Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
The reasons given by the server are included to help you determine why
each recipient was rejected.
Recipient: <xxx@domena.cz>
Reason: IP $is UCEPROTECT-Level 3 listed. See http://www.uceprotect.net/rblcheck.php?ipr=xxx.xxx.xxx.xxx
- Důvod: Tato zpráva přijde odesílateli pokud tento odesílatel je v síti, která je vedena na blacklistu.Z tohoto důvodu mu není možné doručovat zprávy do vaší schránky, je tu velké podezření, že daný uživatel je spamer.
- Řešení: Je nutné kontaktovat poskytovatele internetu odesílatele, aby dý problém se spamem vyřešil a danou síť nechal odstranit ze spamu.
<jan.pavel@aabbcc.cz>:
Quota for user 'pan.houska' was exceeded. Mailbox is full.
--- Below this line is a copy of the message.
- Důvod: Tato zpráva byla odesilateli vrácena, protože adresát <jan.pavel@aabbcc.cz> má plnou schránku.
- Řešení: Zkuste případně zaslat na adresu adresáta krátký e-mail, ve kterém jej upozorníte na tuto skutečnost. Pokud má ve schránce alespoň ještě trochu volného místa, mohl by vaše upozornění přijmout.
<jmeno??k@tiscali.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx does not like recipient.
Remote host said: 553 mailbox name not allowed
Giving up on xxx.xxx.xxx.xxx.
- Důvod: Tato zpráva byla odesilateli vrácena, protože vyplnil nevalidní tvar emailové schránky.Takovýto tvar není povolen.
- Řešení: Adresu opravit na správný tvar.
<jmeno@tiskali.cz>:
Sorry, I wasn't able to establish an SMTP connection. (#4.4.1)
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.
- Důvod: Vznikl problém při předání zprávy jinému serveru.Důvodů může být celá řada, špatně nastavené DNS, špatné MX, blokace ip adres, spam a jiné.
- Řešení: Doporučujeme danou zrávu zkusit odeslat znovu, popř.kontaktovat správce serveru příjemce a sdělit mu tuto chybovou hlášku.Pokud by byl problém trvalý prosím kontaktujte náš helpdesk.
<jmeno@tiscali.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx failed after I sent the message.
Remote host said: 451 unable store mail, try it later
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.
- Důvod: Email se nepodařilo uložit a zobrazit uživateli.Je pravděpodobné, že email byl chybně zpracován.
- Řešení: Kontaktujte náš helpdesk.Doporučujeme pro jistotu také danou zprávu poslat ještě jednou.