Chybova hlaseni schranky: Porovnání verzí

Z Napoveda.tiscali.cz
Přejít na: navigace, hledání
Řádka 9: Řádka 9:
 
Konkrétní důvod vrácení zprávy je ve většině případů uveden právě ve vrácené zprávě. Informace jsou často uvedeny v anglickém jazyce. Tento jazyk je zvolen pro svou rozšířenost.
 
Konkrétní důvod vrácení zprávy je ve většině případů uveden právě ve vrácené zprávě. Informace jsou často uvedeny v anglickém jazyce. Tento jazyk je zvolen pro svou rozšířenost.
  
Odesilatel zprávy je často MAILER-DAEMON a jedná se o součást e-mailového systému. Neodepisujte prosím zpět na adresu MAILER-DAEMONa, na vaše dotazy vám neodpoví.  
+
Odesílatel zprávy je často MAILER-DAEMON a jedná se o součást e-mailového systému. Neodepisujte prosím zpět na adresu MAILER-DAEMONa, na Vaše dotazy Vám neodpoví.  
  
 
<!--- 550 Bad Mail (špatná adresa emailu) ? --->  
 
<!--- 550 Bad Mail (špatná adresa emailu) ? --->  
Řádka 49: Řádka 49:
 
> --- Below this line is a copy of the message.<br>
 
> --- Below this line is a copy of the message.<br>
 
</div>
 
</div>
*<b>Důvod: </b>Pokud se po odeslání vrátí zpráva zpět s výše uvedeným chybovým hlášením, jste pravděpodobně v síti, která je označena jako "spam síť a jste na blacklistu".  
+
*<b>Důvod: </b>Pokud se po odeslání vrátí zpráva zpět s výše uvedeným chybovým hlášením, jste pravděpodobně v síti, která je označena jako "spam síť" a jste na blacklistu.  
*<b>Řešení: </b>Doporučujeme danou věc ověřit dle návodu a kontaktovat vašeho poskytovatele internetu a říci mu o tomto problému.Popřípadě mu přeposlat dané chybové hlášení.Je nutné nápravu zjedná váš poskytovatel internetu, posílání přes naše smtp nebude již možné.
+
*<b>Řešení: </b>Doporučujeme danou věc ověřit dle návodu, kontaktovat Vašeho poskytovatele internetu a říci mu o tomto problému. Popřípadě mu přeposlat dané chybové hlášení. Je nutné, aby nápravu zjednal Váš poskytovatel internetu, neboť posílání přes naše SMTP již nebude možné.
 
<div style="padding: 10px 0px 10px 100px;">
 
<div style="padding: 10px 0px 10px 100px;">
 
<b>Postup:<br></b>
 
<b>Postup:<br></b>

Verze z 16. 10. 2019, 10:35

Proč se daná zpráva vrací?

Pokud se vám vrátila odeslaná zpráva, znamená to, že nemohla být doručena na e-mailovou adresu adresáta. Důvodů, proč se odeslaná zpráva vrátí zpět odesilateli, je nepřeberné množství. Zde v nápovědě najdete některé z často se vyskytujích chybových hlášení.

Konkrétní důvod vrácení zprávy je ve většině případů uveden právě ve vrácené zprávě. Informace jsou často uvedeny v anglickém jazyce. Tento jazyk je zvolen pro svou rozšířenost.

Odesílatel zprávy je často MAILER-DAEMON a jedná se o součást e-mailového systému. Neodepisujte prosím zpět na adresu MAILER-DAEMONa, na Vaše dotazy Vám neodpoví.

550 Bad Mail (špatná adresa emailu)

<jan.pavel@aabbcc.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx does not like recipient.
Remote host said: 550 5.1.1 jan.pavel@aabbcc.cz... User unknown
Giving up on xxx.xxx.xxx.xxx.

  • nebo

<jan.pavel@aabbcc.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx failed after I sent the message.
Remote host said: 550 bad mail

  • nebo

<jan.pavel@aaabbb.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx failed on DATA command.
Remote host said: 550 no user exist

  • Důvod: Pokud se po odeslání vrátí zpráva zpět s výše uvedeným chybovým hlášením, byl pravděpodobně zadán neexistující adresát.
  • Řešení: Prověřte tedy znovu, zda správně zadáváte e-mailovou adresu příjemce. Pokud jste si jisti, že adresa je zadána správně, kontaktujte správu serveru adresáta. Jestliže zvolíte e-mailovou formu kontaktu, přiložte kompletní vrácenou zprávu. Urychlíte tím proces řešení Vašich potíží.
554 Possible Spam (odesílatel je v síti,která spamuje)

> Hi. This is the qmail-send program at smtprecv1.i.ni.cz.
> I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
> This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
>
> <jan.pavel@aabbcc.cz>:
> xxx.xxx.xxx.xx failed after I sent the message.
> Remote host said: 554 mail server permanently rejected posible spam (#5.3.0)
>
> --- Below this line is a copy of the message.

  • Důvod: Pokud se po odeslání vrátí zpráva zpět s výše uvedeným chybovým hlášením, jste pravděpodobně v síti, která je označena jako "spam síť" a jste na blacklistu.
  • Řešení: Doporučujeme danou věc ověřit dle návodu, kontaktovat Vašeho poskytovatele internetu a říci mu o tomto problému. Popřípadě mu přeposlat dané chybové hlášení. Je nutné, aby nápravu zjednal Váš poskytovatel internetu, neboť posílání přes naše SMTP již nebude možné.

Postup:

  1. jít na http://www.whatismyip.com/ - zjistit si vaši IP adresu
  2. jít na http://emailtalk.org/ a v levo nahoře zada IP adresu do "RBL Lookup"
  3. zjistit výsledek
  • Pokud se vaše IP adresa nachází na "blacklistu" dozvíte se to.V takovém případě je nutné nastavit jiné smtp.

Doporučujeme kontaktovat vašeho poskytovatele internetu, a žádat po něm smtp, naše není možné použít.

Spam (odesílatel je v síti,která spamuje)

This Message was undeliverable due to the following reason:

Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
The reasons given by the server are included to help you determine why
each recipient was rejected.

Recipient: <xxx@domena.cz>
Reason: IP $is UCEPROTECT-Level 3 listed. See http://www.uceprotect.net/rblcheck.php?ipr=xxx.xxx.xxx.xxx

  • Důvod: Tato zpráva přijde odesílateli pokud tento odesílatel je v síti, která je vedena na blacklistu.Z tohoto důvodu mu není možné doručovat zprávy do vaší schránky, je tu velké podezření, že daný uživatel je spamer.
  • Řešení: Je nutné kontaktovat poskytovatele internetu odesílatele, aby dý problém se spamem vyřešil a danou síť nechal odstranit ze spamu.
Mailbox is Full (plná schránka)

<jan.pavel@aabbcc.cz>:
Quota for user 'pan.houska' was exceeded. Mailbox is full.
--- Below this line is a copy of the message.

  • Důvod: Tato zpráva byla odesilateli vrácena, protože adresát <jan.pavel@aabbcc.cz> má plnou schránku.
  • Řešení: Zkuste případně zaslat na adresu adresáta krátký e-mail, ve kterém jej upozorníte na tuto skutečnost. Pokud má ve schránce alespoň ještě trochu volného místa, mohl by vaše upozornění přijmout.
553 mailbox name not allowed (nedovolený název schránky)

<jmeno??k@tiscali.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx does not like recipient.
Remote host said: 553 mailbox name not allowed
Giving up on xxx.xxx.xxx.xxx.

  • Důvod: Tato zpráva byla odesilateli vrácena, protože vyplnil nevalidní tvar emailové schránky.Takovýto tvar není povolen.
  • Řešení: Adresu opravit na správný tvar.
Problém s SMTP

<jmeno@tiskali.cz>:
Sorry, I wasn't able to establish an SMTP connection. (#4.4.1)
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

  • Důvod: Vznikl problém při předání zprávy jinému serveru.Důvodů může být celá řada, špatně nastavené DNS, špatné MX, blokace ip adres, spam a jiné.
  • Řešení: Doporučujeme danou zrávu zkusit odeslat znovu, popř.kontaktovat správce serveru příjemce a sdělit mu tuto chybovou hlášku.Pokud by byl problém trvalý prosím kontaktujte náš helpdesk.
451 unable store mail (email se nepodařilo uložit)

<jmeno@tiscali.cz>:
xxx.xxx.xxx.xxx failed after I sent the message.
Remote host said: 451 unable store mail, try it later
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

  • Důvod: Email se nepodařilo uložit a zobrazit uživateli.Je pravděpodobné, že email byl chybně zpracován.
  • Řešení: Kontaktujte náš helpdesk.Doporučujeme pro jistotu také danou zprávu poslat ještě jednou.